KNUPS - 9-15 aastastele » Uudised

Uudised: Uus raamat: Rebecca Rumens-Syratt "Muusikast lastele. Õpime muusika keelt"
Uus raamat: Rebecca Rumens-Syratt "Muusikast lastele. Õpime muusika keelt" (15 mai 2017)


Rebecca Rumens-Syratt

„Muusikast lastele. Õpime muusika keelt“

(Varrak)

 

Mina olen Tiiu Tiiskant! Ja mina olen Bruno Bass! Me tahame rääkida sulle maailma kõige lahedamast asjast – muusikast!


Muusika on imeline, sest tänu sellele saame kaasa laulda oma lemmiklugusid, mängida koos sõpradega pilli ja lugeda nooti – see on nagu salakood.
Kui oled raamatu läbi lugenud, siis on sul selge, kuidas nooti lugeda ja oma lugusid kirja panna. Siit leiad ka paar lõbusat tegevust, näiteks kuidas kirjutada muusikat kommide abil, kuidas valmistada pudeliflööti ja kuidas teha muusikat rohukõrrega.

Meie raamatu abil saab sinust kiiresti tark muusik!

 

See on üks väga ilus ja väga vahva muusikaraamat (muusikaõpik) lastele. Raamatu abil on võimalik lastel õppida tundma muusikat ja mõistma muusika põhitõdesid.

Raamat on jaotatud viieks suureks peatükiks: noodilugemine, muusikainstrumendid, muusikakollektiivid, õpime mängima ja muusika tüübid. Need omakorda jagunevad mitmeks alapeatükiks.

Esimene peatükk on „Noodilugemine“. Noodilugemine on iga muusiku jaoks väga kasulik oskus. Sümbolid, jooned ja punktid moodustavad terviku, kui me mõistame, kuidas neid tõlgendada ja kauniteks helideks muuta. Esimeses peatükis on mitu alapeatükki: muusika kui keel, noodijoonestik, noodivõtmed, noodid, heliredelid, helistik, harmoonia, rütmid, muusika elemendid (helikõrgus, meloodia, rütm, harmoonia ja tonaalsus, tempo, dünaamika, vorm, faktuur, tämber). Kõik peatükid on kirjutatud selgelt ja arusaadavalt, lisaks ka igati põhjalikult ja huvitavalt. Raamatus on palju ka lahedaid illustratsioone, mis lihtsustavad lastele aru saamist.

Teine peatükk on „Muusikainstrumendid“. Instrumendid jaotatakse nende omaduste põhjal rühmadesse. Kõige tähtsamad omadused on heli tekitamise viis ja pilli materjal. Selle peatüki moodustavad peatükid, milles räägitakse meile puupuhkpillidest (plokkflööt, flööt, klarnet, oboe, fagott, saksofon), vaskpuhkpillidest (trompet, metsasarv, tuuba, eufoonium, tromboon), keelpillidest (viiul, vioola, tšello, kontrabass, basskitarr, harf, kitarr), löökpillidest (neid on väga palju), klahvpillidest (klaver, elektriklaver ja süntesaator, orel, akordion) ja häälest.

 

Raamatu kolmas peatükk on „Muusikakollektiivid“. Kuidas erinevad muusikainstrumendid koos tegutsevad ja kokku kõlavad? Pilli on hea omaette harjutada, kuid märksa lõbusam on koos teistega muusikat teha. Selles peatükis alustatakse suurte kollektiividega – sümfooniaorkester, puhkpilliorkester, keelpilliorkester, džässorkester, vaskpilliorkester ja koor. Siin on välja toodud ka mitmeid kuulsaid teoseid erinevatele kollektiividele.

Suurtele kollektiividele järgnevad väikesed kollektiivid – kvartetid ja kvintetid, rokk- ja popansambel.

Neljas peatükk on „Õpime mängima“. Selles peatükis õpime mängima mõningaid populaarsemaid pille. Õpime selgeks esimesed noodid ja proovime ka mõnda lugu. Alustame plokkflöödiga, millele järgnevad klaver ja kitarr.

Viimane, viies peatükk on „Muusika tüübid“. Muusikat kuulata on sama oluline kui seda teha. Professionaalide kuulamine annab sulle eesmärgi, mille poole püüelda, ning meenutab sulle, kui hästi võib mõni pill kõlada. Selles peatükis tehakse juttu klassikalisest muusikast, džässist, popist ja rokist, rahva- ja maailmamuusikast.

 

Raamatu lõpus on sõnastik ja register.

 

Selline vahva muusikaraamat on „Muusikast lastele“. Soovitan lugeda kõigil neil lastel, kes tahavad muusikaga lähemalt tuttavaks saada ning astuvad muusikamaailmas esimesi samme, sest see raamat on väga vahva abimees.

 

Marko Tiidelepp

 



« Eelmised nädalad